הצטרפות נעמת לעתירה בבג”צ נשים לסיירות

ה’, שנשרה מקורס טיס ומעוניינת לשרת ביחידות לחימה מובחרות, נתקלה בסירוב מצד הצבא שאינו מאפשר לה להתראיין אליהן, רק בשל מינה. יחד עם ארבע צעירות נוספות, היא עתרה לבג”צ כדי לקבל הזדמנות לשרת בסיירות המובחרות של צה”ל. נעמת ושדולת הנשים מבקשות להצטרף כידידות בית המשפט לעתירה: “נשים יכולות לשמש בכל תפקיד בצה”ל 2020”.

יו”ר נעמת, חגית פאר אמרה כי ״המאבק של 4 הצעירות, שאינן מקבלות סגירת דלתות שרירותית בפניהן, הוא מאבק חשוב ואמיץ. כל מאבק כזה פורץ את הדרך עבור נשים אחרות ומקרב את החברה שלנו צעד נוסף לעבר שוויון מגדרי״.

עו”ד גלי עציון מנעמת ועו”ד גלי זינגר משדולת הנשים שחברו יחד והגישו בקשה להצטרף לעתירה במעמד של ידיד בית המשפט: “היום, לפני 25 שנים בדיוק, התערב בג”ץ ופתח בפני נשים את השמים ואת האפשרות לשרת בצה”ל כטייסות, בשם עקרון השוויון. בעקבות הפסיקה גם תוקן החוק. למרות זאת, גם כיום, עדיין תפקידים רבים, ובכללם תפקידי הלחימה ביחידות המובחרות, סגורים בפני הנשים, באופן קטיגורי, רק בשל היותן נשים. הגיעה העת, שבשנת 2020, השירות הצבאי ייעשה בהתאם לכישורים וליכולות, ולא לפי מין. “האדם הנכון במקום הנכון” – גברים ונשים על פי קריטריונים זהים. זה החוק, זה מה שקבע בג”ץ וזה מה שקבעה ועדת שגב, שמינה צה”ל, עוד בשנת 2007. אין מקום כעת לעוד ועדה. מה שצריך הוא להתחיל ליישם ולפתוח את כל התפקידים בצה”ל בפני נשים, על בסיס יכולות וכישורים ולא על פי מין”.

השבוע נערכה הפגנת תמיכה בארבע הצעירות המבקשות את הזכות להתמיין לסיירות המובחרות. פעילות נעמת ירושלים בראשות אילנה דניאל באו לתמוך בצעירות ובזכותן לקבל הזדמנות שווה. שעה לאחר מכן התקיים הדיון בעתירתן של ארבע המועמדות לשירות הבטחון.

קרדיט צילום – אפרת אשל ונעמת ים