פניית יו”ר נעמת להורים ולעובדות נעמת

הורים יקרים, עובדות נעמת היקרות,

בימים האחרונים אנו כולנו חווים טלטלה רגשית ועדים למציאות שאין לנו שום כוונה להשלים איתה. ערכי השוויון, הכבוד ההדדי והסובלנות ימשיכו להיות נר לרגלינו ולהוות את המצפן הפנימי לאורו אנו פועלות. רשת מעונות היום שלנו הינה מפעל סוציאלי אדיר שמביא לידי ביטוי את הפסיפס הייחודי והכל כך יפה של החברה הישראלית- נשות הצוות החינוכי שלנו, עליהן גאוותנו, כמו גם ההורים היקרים שרובם המוחלט אינו שותף לגילויי השנאה של הימים האחרונים – מגיעים מכל הקבוצות והמגזרים במדינת ישראל. יהודים וערבים, מצביעי ימין ומצביעי שמאל, דתיים וחילוניים. אנו מסתכלים על בני האדם ולא על הדת שלהם, המוצא שלהם או המגזר אליו הם משתייכים.

אסור שהאירועים במעון בחולון יאפילו על הקיום המשותף הנפלא שמתקיים יומיום בכל המעונות שלנו. בימים האחרונים ואל מול גילויי הגזענות של קומץ, אנו עדים לתמיכה אדירה שבאה לידי ביטוי במכתבים, בשיחות ואפילו בחבילות שי שמקבלות נשות החינוך שלנו במעונות ברחבי הארץ- מעונות שרובם מורכבים מצוותים שכוללים נשים מהחברה היהודית ומהחברה הערבית. זו תזכורת נוספת לכך שאסור להתבלבל- האירועים במעון חולון אינם מאפיינים את התנהלותם ודרכם של הורים ברחבי הארץ, אשר מלאי הערכה לצוותים החינוכיים ללא קשר לדתם או מוצאם.

הבוקר ייפתח מעון נעמת בחולון לאחר שהיה סגור במהלך אתמול בשל האירועים הקשים. אנו נמצאות בשיח מתמשך עם ההורים במעון מתוך מטרה אחת בלבד- לאפשר לפעוטות שגרת חינוך לה הם זכאים. מדובר בפעוטות בגילאים רכים שמגיעה להם יציבות ולא מציאות של קללות, איומים ונאצות. הקטנים עדים להכל ורואים את הכל- חובתנו להגן על הצוותים החינוכיים שלנו אך חובתנו גם להגן עליהם. ביקשנו מההורים בכל דרך אפשרית לאפשר את החזרה לשגרה וכולי תקווה שכך יהיה הבוקר. בעקבות האירועים הקשים ולאחר שיחות עם אותן עובדות שהיו מושא למתקפות, הן הודיעו לצערי שאין בכוונתן לחזור לעבוד במעון. המשמעות המיידית היא שכיתת התינוקות שלנו במעון לא יכולה להיפתח בשל מחסור בכוח אדם. שאר המעון יפעל כרגיל. אנו מנסות למצוא פתרון למצוקת כוח האדם בכיתה הספציפית הזאת גם בשעות אלו כפי שאנו מנסות לפעול לפתרון מצוקת כוח האדם בעשרות מעונות נוספים , מצוקה שנובעת מהמצב הקשה של הענף והזנחה רבת שנים של המדינה. באשר לאותן עובדות שחוו טראומה קשה – בכוונתי לפעול בכדי לשכנע אותן להישאר חלק ממשפחת נעמת. הן לא פשעו ולא חטאו.

בתקווה לימים טובים מאלו,

חגית פאר
יו״ר נעמת