יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

בשעה זו יוצא לדרך קמפיין #אלימות_כאן_זה_מתחיל״ של נעמת.

שיר אלמליח, גלית גוטמן, אילנית לוי, נלי תגר, נועה קולר, שני קליין, אסתר רדא, יבגניה דודינה, לונא מנסור, לירן כוהנר, שביט ויזל, ראידה אדון, רותי אסרסאי – מפרסמות בשעה זו סרטונים בכיכובן ברשתות החברתיות.

בסרטונים נראות הידועניות כאשר הן מצולמות כביכול במצלמה נסתרת ונתפסות מטרידות, מחפיצות ומקטינות גברים. הסרטונים נוגעים בשלל סוגיות הקשורות באופן ישיר לתופעת האלימות, המכוונת ברוב המקרים המוחלט נגד נשים. בנעמת מסבירות כי לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, אשר יחול ב 25 בנובמבר, הוחלט להתמקד בתופעות היומיומיות שהפכו לחלק משגרת חייהן של נשים בישראל, רק שההחלטה הפעם הייתה להפוך את סדר העניינים ולהציב תמונת מראה אודות חייה של כמעט כל אישה.  בארגון מסבירים כי הקמפיין מכוון לציבור כולו, גברים ונשים כאחד, ונועד לטלטל את הגולשים. עוד מסבירים בארגון כי רצח ואונס הן הביטוי הקיצון של יחסי הכוח המגדריים שבאים לידי ביטוי יומיומי בהדרה, החפצה, השתקה, הטרדות מיניות, סקסיזם, השפלה והקטנה של נשים.  לכן, הוחלט בנעמת לצאת בשורה ארוכה של סרטונים בכיכובן של מובילות דעה, אשר יגרמו לצופים לשאול עצמם כיצד זה מרגיש להיכנס לכמה שניות לנעליה של אישה.

יו”ר נעמת, חגית פאר: ” אין כמעט אישה בישראל שלא חוותה או תחווה הטרדה מסוג כלשהו במהלך חייה. רוב הגברים בישראל מכבדים נשים ואני משוכנעת שיזדעזעו ויכנסו לעולמן של הנשים בעת הצפייה בסרטונים, גם אם רק לכמה שניות. הגיע הזמן לחרוג מהתקינות הפוליטית ולהציג את המציאות כפי שהיא מתוך מטרה לשנות אותה. מדינת ישראל סערה לאחרונה בעקבות מקרי רצח נוראיים אך עלינו להבין שמדובר בתופעת קצה לשורה ארוכה של תופעות אחרות שהינן נחלת נשים רבות מדי יום – מהקטנה והחפצה, דרך רמיזות והטרדות ועד תקיפות פיזיות של ממש”.

לינק למיניסייט המיוחד שהשיקה נעמת כחלק מקמפיין אלימות_כאן_זה_מתחיל ושכולל את כל הסרטונים – :  https://2511.co.il/