יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים 2022

השבוע קיימנו את הכנס השנתי לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. השנה בחרנו להתמקד בנושא שמדובר פחות, אך פוגע בלא מעט נשים ולהביא אותו לקדמת הבמה כדי שאנשים יכירו בתופעה הקשה הזו שנקראת גָזְלַייטִינְג.

 

אז מה זה בכלל גָזְלַייטִינְג?

 

סוג של התעללות רגשית סמויה, “בלי סימנים”, בה הצד הפוגע מכחיש או מעוות באופן מתמשך עובדות ומצבים וגורם לצד הנפגע לפקפק בעצמו/ה ובתפיסת המציאות שלו/ה.

 

המאפיינים הבולטים של התעללות זו הם: הכחשה מתמשכת של עובדות, שקרים, הגזמה או הקטנה של מצבים, הסתרת מידע וביטול המחשבות והדעות של הקורבן.

בכנס השנתי הועברו הרצאות מרתקות בנושא, ביניהן הרצאתה של עינב יולביץ׳ פסיכולוגית קלינית, ממקימות יוזמת “עוגן” לנפגעות ונפגעי יחסים נרקיסיסטיים/פסיכופתיים, ראיון אינטימי ומרגש של הדרה מטר – עו”ד ומגשרת עם אישה יוצאת מקלט נעמת, נפגעת אלימות רגשית, עו”ד ד״ר שרון פרילנג על התמודדות עם אתגר הוכחת האלימות הבלתי נראית בבתי משפט. ומורן אייזנשטיין ששיתפה עדויות על החיים בזוגיות אלימה רגשית ועל הדרך החוצה ממנה.

 

יו”ר נעמת חגית פאר אמרה בכנס: ״כשמדובר במערכת זוגית המתאפיינת בגזלייטינג מתמשך, הקורבן מתקשה לקרוא את הכתובת שעל הקיר. הפוגע פועל בקור רוח ובשיטתיות כדי לערער את הביטחון של האישה ביכולתה לזהות את הסיטואציה. היא תמיד לא לגמרי בטוחה שמה שהיא חווה אכן מתרחש ומפקפקת בראיית המציאות שלה. זו הסיבה שנשים רבות לכודות בקשר כזה לאורך שנים ואינן מוצאות את האנרגיה הפנימית כדי להשתחרר ממנו. נכון, אין סימנים חיצוניים, אין חתכים ואין מכות כחולות על הגוף אבל הנפש נרצחת לאט לאט.״

 

צפו בסרטונים נוספים וגלו עוד על גזלייטינג>> https://gaslighting.co.il